احساسات و اندیشه ما در کلمات

گاهی وقتها کلمه ها یی که در گفت و گوهای روزمره بکار می بریم می توانند از احساسات و اندیشه ما نشات گرفته وبر احساسات واندیشه های دیگران تاثیر بگذارند .  

  

احساسات ما  بر افکار ما و کلمه ها یی که به کار می بریم مؤثرند .  

 

افکار و اندیشه ما  بر کلماتی که بکار می بریم و احساسات دیگران تاثیر می گذارند .  

 

ما می توانیم با گفتن کلمات و جملات خوب افکار و احساسمان را به بهترین نحو ممکن به فرد مقابل انتقال دهیم. 

 

میتوانید امتحان کنید مثلاً:   

 

 

بگوییم :  از اینکه وقت خود را در اختیار  من گذاشتید متشکرم .

نگوییم : ببخشید که مزاحمتان شدم .

 

بگوییم : در فرصت مناسب کنار شما خواهم بود .

نگوییم : گرفتارم .

 

بگوییم : راست می گی؟ راستی؟

نگوییم : دروغ نگو .

 

 بگوییم :  خدا  سلامتی بده .

 نگوییم :  خدا بد نده .

 

بگوییم : هدیه برای شما .

نگوییم :  قابل ندارد .

 

بگوییم : با تجربه شده .

نگوییم :  شکست خورده .

 

بگوییم: قشنگ نیست .

نگوییم : زشت است .

  

بگوییم: خوب هستم .

نگوییم: بد نیستم .

 

بگوییم : مناسب من نیست .

نگوییم : به درد من نمی خورد .

  

بگوییم : با این کار چه لذتی می بری؟

نگوییم : چرا اذیت می کنی؟

  

بگوییم : شاد و پر انرژی باشید .

نگوییم : خسته نباشید .

 

بگوییم: من .

نگوییم: اینجانب .

 

بگوییم: دوست ندارم .

نگوییم: متنفرم .

 

بگوییم: آسان نیست .

نگوییم: دشوار است .

 

بگوییم : بفرمایید .

نگوییم : در خدمت هستم .

  

بگوییم : خیلی راحت نبود .

نگوییم : جانم به لبم رسید . 

   

بگوییم : مسئله را خودم حل می کنم .

نگوییم : مسئله ربطی به تو ندارد. 

 

همیشه خندان ، دلشاد و بااحساس باشید.          

دانستنی های جالب ۲

*80 درصد موجودات دنیا را حشرات تشکیل داده اند. 

*گربه ها قادر به تشخیص مزه شیرینی نیستند. 

*در طوفان شن کویر بین 60 تا 200 میلیون تن شن جا به جا می شود. 

*یک گرم سم مار کبری می تواند 150 نفر را بکشد. 

*روز تولد شما حداقل با 9 میلیون  نفر دیگر یکی است. 

*مساحت سوراخ اوزون 24 کیلومتر مربع است. 

*لاما که نوعی شتر کوچک وبی کوهان است، به هنگام عصبانیت بر صورت طرف مقابل تف می اندازد. 

*سریع ترین عنکبوت دنیا در آفریقاست و 16 کیلومتر در ساعت سرعت دارد. 

*یک انسان نهایتاً می تواند با سرعت 35 کیلومتر در ساعت بدود. 

*انسان برای اولین بار در سال 1783 میلادی پرواز را تجربه کرد و توانست 8 کیلومتر با بالن پرواز کند. 

*عمر خورشید 5 میلیارد سال می باشد. 

*همه سیاره های منظومه شمسی از غرب به شرق می چرخند به جز ناهید که از شرق به غرب می چرخد.